کدخبر: ۳۳۲۹۲
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵٤
چاپ

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد :

رشد صادرات غیر نفتی و تولیدات صنعتی در یکسال اول دولت روحانی

بیرجند رسا-معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت :رشد صنعت کشور از منفی 10 به منفی دو درصد رسیده است .

رشد صادرات غیر نفتی و تولیدات صنعتی در یکسال اول دولت روحانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از ایرنا، ˈجعفر سرقینی ˈ چهارشنبه شب در دیدار با صنعتگران، اصناف و معدنکاران آذربایجان شرقی

افزود: روند مثبت رشد اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید موجب ایجاد آرامش و امیدواری بین فعالان این عرصه ها شده است.

وی اظهار کرد: این شرایط نشان از روند رشد مثبت اقتصادی و صنعت در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این شرایط به هیچ وجه مورد تایید دولت یازدهم نبوده و به دنبال ارتقاء این شاخص ها در آینده نزدیک هستیم، افزود: با وجود شرایط نامطلوب، میزان صادرات غیر نفتی کشور در چهار ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.

سرقینی همچنین از رشد 9 درصدی فراورده های فولادی کشور در شرایط رکود خبر داد و گفت: در یکصد روز نخست امسال به اندازه سال گذشته در کشور خودرو تولید شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از اصناف تبریز مبنی بر خط مشی این وزارتخانه در زمینه ایجاد بانک اصناف، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد این بانک حمایت می کند و باید جایگاه این قشر در جامعه و تاثیرگذاری آن بر فرایندهای اقتصادی افزایش یابد.

سرقینی ادامه داد: در این چارچوب تلاش داریم برخی فعالیت ها همچون نظارت بر اصناف را به خود فعالان این عرصه واگذار کنیم.

وی یکی از مشکلات اصناف را اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده اعلام و بر اجرای درست آن تاکید کرد.

سرقینی اضافه کرد: در حال حاضر فرایند اجرای این قانون موجب دریافت چند باره مالیات بر ارزش افزوده در برخی بخش های تولید شده و چرخه مناسبی برای بازگشت این مالیات ها به مقصدهای تعریف شده وجود ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال یکی از معدنکاران در خصوص تداخل وظایف سازمان های صنعت، معدن و تجارت با نهادهایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: متاسفانه در برخی زمینه ها تعارض قوانین موجب بروز مشکلات در بخش معدن شده است.

سرقینی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، رییس جمهوری دستور شناسایی و رفع قوانین معارض بخش های یاد شده را صادر و تاکنون گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

وی گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری بخش خصوصی با همتایان خارجی را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید و نتیجه سیاست های این دولت برشمرد.

سرقینی اضافه کرد: هرچند هنوز برخی مشکلات در این عرصه وجود دارد ولی به گفته دکتر روحانی ˈ کاسه تحریم ها شکسته شده استˈ و با اعمال سیاست های جدید شرایط رو به بهبود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 100 درصد کشور به دلیل پهنه بندی مسدود شده و فرایند شناسایی و استخراج معادن را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: در سیاست های جدید دولت یازدهم حداقل 80 درصد این پهنه بندی ها آزاد شده است که گامی مهم برای توسعه اکتشاف های معدنی به شمار می رود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها