کدخبر: ۳۳۲۸۹
۰٦ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:٤۳
چاپ

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بیرجند:

به داروسازان به چشم داروفروش نگاه نشود

به داروسازان به چشم داروفروش نگاه نشود

بیرجند رسا-عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بیرجند گفت: به داروسازان نباید به چشم داروفروش نگاه شود؛ چراکه داروسازان نقش مهمی در تکمیل درمان بیماران دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از ایسنا، کبری ناصری گفت: از گیاهان دارویی و یا داروهای شیمیایی هر کدام متناسب با موارد استفاده و وجود مستندات علمی می‌توان استفاده کرد و نمی‌توان گفت استفاده از داورهای شیمیایی بهتر از گیاهان دارویی است و یا برعکس.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مطالعات در زمینه طب سنتی امروزه یافته‌های خوبی درباره طب سنتی به دست آمده است و استفاده از نظرات و یافته‌های افرادی مانند زکریایی رازی و ابوعلی سینا رواج پیدا کرده است.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بیرحند داروسازان باید انسان‌هایی صبور، آرام و با گذشت باشند؛ چراکه داروسازان نقش مهمی در درمان بیماران دارند و در صورتی که پزشکان تشخیص درستی در زمینه بیماری فردی بدهند؛ اما داروساز به وظیفه خود عمل کنند روند درمان فرد به درستی طی نمی‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه در بعضی مواقع با کمبود دارو برای درمان بعضی از بیماری‌های خاص مواجه هستیم که باعث ناراحتی داروسازان و بیماران می‌شود، گفت: در حال حاضر در این زمینه مشکلات کم‌تر شده است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود دارو در سطح کلان چاره‌اندیشی شود و برای این امر می‌توان با برقراری تعامل با شرکت‌های خارجی در راستای بهبود درمان در کشور گام‌های مفیدی برداشت.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بیرجند اظهارکرد: در حال حاضر بیمه‌ها تعهدات خود را افزایش داده‌اند که این به بهبود روند درمان کمک شایانی کرده است.

ناصری گفت: داروسازان باید به عنوان آخرین زنجیره درمان درنظر گرفته شوند؛ چراکه روند درمان بیمار زمانی که با سهل‌انگاری داوسازان همراه باشد دچار خلل می‌شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.