کدخبر: ۳۳۲٦۹
۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۵٦
چاپ

لطفیان:

فقر زیرساخت های فرهنگی در خراسان جنوبی/ 90 روستای استان فاقد دریافت هر گونه شبکه تلویزیونی است

بیرجند رسا-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‏ جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی هم‏ اکنون از فقر زیر ساخت‏های فرهنگی به شدت رنج می‏ برد، گفت: سرانه فضای فرهنگی خراسان جنوبی نسبت به کل کشور پایین است.

فقر زیرساخت های فرهنگی در خراسان جنوبی/ 90 روستای استان فاقد دریافت هر گونه شبکه تلویزیونی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از مهر،حجت الاسلام کاظم لطفیان سه شنبه شب در شورای برنامه ریزی استان که با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور برگزار شد به نمایندگی از دستگاه های فرهنگی استان مشکلات و ظرفیت های این بخش را مطرح کرد و گفت: خراسان جنوبی از آسیب‏های اجتماعی که بنیان خانواده را تهدید می‏ کند در امان نمانده است.

وی اظهارداشت: پدیده‏ های شومی همچون مواد مخدر، نفوذ شبکه‏ های رنگارنگ در فضای مجازی و ماهواره‏ برای ضربه زدن به هویت فرهنگی و اسلامی مردم در این منطقه در حال پیشرفت است که نباید از آن غافل شویم.

وی بر تقویت نهادهای دانشگاهی استان تاکید کرد و افزود: سرانه فضاهای فرهنگی در استان خراسان جنوبی نسبت به نرم کشوری پایین است و مردم از کمبودها در این بخش رنج می برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: در بسیاری از شهرستانهای استان مجتمعی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس استان فاقد امکانات و تجهیزات است، تصریح کرد: بسیاری از مدارس توان پرداتخت هزنه های اولیه خود را هم ندارند.

لطفیان عنوان کرد: مدرسه هوشمند برای بسیاری از فرزندان این استان رویا شده است.

وی بیان کرد: 10 هزار دانش آموز در مناطق محروم مرزی و 20 هزار دانش آموز در مدارس شابنه روزی استان در حال تحصیل هستند که نیازمند توجه ویژه هستند.

 لزوم توجه به احداث کتابخانه مرکزی استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به پیشینه درخشان فرهنگی و علمی و تحصیل هزاران دانشجو و طلبه و دانش آموز در استان اشاره کرد و بیان کرد: با دارا بودن این سبقه فرهنگی و هنری متاسفانه هنوز هم مشکل نبود یک کتابخانه عمومی بزرگ را این استان داریم.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه کتابخانه به جمعیت این استان بسیار ناهمگون است، افزود: انتظار می رود کمک به احداث کتابخانه مرکزی استان از دستاوردهای این سفر باشد.

لطفیان برخورداری مردم خراسان جنوبی از شبکه های دیجیتال را 69 درصد ذکر کرد و افزود: این رقم در کشور 85 درصد است.

 90 روستای استان فاقد دریافت هر گونه شبکه تلویزیونی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 200 روستای استان فاقد پوشش شبکه دیجیتال هستند، تصریح کرد:90 روستای استان فاقد دریافت هر گونه شبکه تلویزیونی است.

 وی با اشاره به اینکه راه اندازی 22 ایستگاه دیجیتال در استان خراسان جنوبی مورد نیاز است، تصریح کرد: هم اکنون تنها دو ایستگاه در سطح استان فعال است.

لطفیان با اشاره به فعالیت 27 حوزه علمیه در سطح استان بیان کرد: یک هزار و 500 طلبه در این حوزه ها مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون ساختمان هشت حوزه تکمیل شده است، گفت: هفت حوزه نیز در مکان استیجاری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: هم‏ اکنون بسیاری از حوزه‏ های علمیه خراسان جنوبی با مشکل تامین زمین برای احداث ساختمان مواجه هستند.

وی به ظرفیت های بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: 715 اثر ثبت شده ملی و یک اثر ثبت جهانی در این استان وجود دارد.

لطفیان تصریح کرد: بسیاری از ابنیه تاریخی این استان در حال تخریب است و نیازمند توجه ویژه برای مرمت هستند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها