چاپ

خدمتگزار:

42 درصد پست های سازمانی دستگاه های اجرایی استان بلاتصدی است

بیرجند رسا- استاندار خراسان جنوبی خشکسالی ها را مهمترین دغدغه و مشکل استان دانست و گفت: هم اکنون 450 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود که امید است دولت محرومیت های این این استان کمترتوسعه یافته را ویژه ببیند.

42 درصد پست های سازمانی دستگاه های اجرایی استان بلاتصدی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  ،وجه‌الله خدمتگزار عصر سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز مسائل و مشکلات استان برای معاون رئیس جمهور عنوان شد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برکات و دستوراتی باشیم که وی قول آن را به مردم استان خواهد داد.

وی به موضوعات جدی که مردم خراسان جنوبی از آن رنج می برند اشاره کرد و گفت: کم آبی و بی آبی روستاها از مهمترین مشکلات استان است به طوری که هم اکنون 450 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.

خدمتگزار اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری را از خواسته های دیرینه مردم استان دانست و گفت: اگرچه اجرای این پروژه از مصوبات در سال‌های گذشته بوده اما هیچگاه در مکاتبه رسمی اجرای آن انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم قول دو میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه و احداث راه آهن خراسان جنوبی به شبکه سراسری نویدبخش بود تا گامی برای اجرای این پروژه برداشته شود.

خدمتگزار اظهارامیدواری کرد: در لایحه بودجه 94 نیز ردیف خاصی برای این موضوع اختصاص یابد تا مرم استان  از سرانجام رسیدن این پروژه اطمینان حاصل کنند.

مشوق هایی برای حضور بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری در استان پیش بینی شود

وی خواستار تخصیص 100درصدی اعتبارات عمرانی و جاری استان در سال جاری شد و گفت: در برخی پروژه‌ها نیاز به دستور و صدور تخصیص اعتبار بیشتری است.

خدمتگزار خراسان جنوبی را از استان‌های کمترتوسعه یافته در کشور ذکر کرد و گفت: تسهیلات و مشوق هایی برای استان لحاظ شود تا بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری در استان گام بردارد.

وی بیان کرد: بخش دولتی با محدودیت های اعتباری توان حل مشکلات را ندارد و باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم که این مهم نیازمند تسهیلات و مشوق هایی برای جذب سرمایه گذار است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه 42 درصد پست های سازمانی دستگاه های اجرایی استان بلاتصدی است، افزود: یکسری از کارکنان در دستگاه های استان مجوز استخدامشان در گذشته داده شده بود اما هنوز به دلیل محدودیت های اعتباری بکارگیری نشده اند که از دولت تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

وی به مشکلات بخش درمان استان اشاره کرد و گفت: نیمه تمام ماندن تعدادی از بیمارستان های استان را به دلیل کمبود اعتبار را شاهدیم که امروز معاون رئیس جمهور قول تخصیص منابع مالی برای اتمام بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند را داده است.

دوبانده شدن راه های استان از خواسته های مردم خراسان جنوبی است

خدمتگزار گفت: این قول اخلاقی را داده ایم که به صورت چند شیفت روی پروژه کار شود تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه باشیم.

وی ادامه داد: در کمتر استانی شاید هنوز شهرستان هایی باشند که به شبکه گازرسانی متصل نشده‌اند که در خراسان جنوبی شهرستان های نهبندان و درمیان هنوز گازرسانی صورت نگرفته که در این راستا انتظار کمک از دولت را داریم.

خدمتگزار با اشاره به اینکه توسعه امر صادرات، واردات و تجارت مورد توجه دولت است، گفت: استان خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که لزوم توجه به این بخش را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: چهار بازارچه مرزی در استان وجود دارد که برخی از بازارچه ها هنوز در حالت نیمه فعالند و خواستار حمایت برای فعالیت مجدد این بازارچه ها هستیم.

خدمتگزار بازارچه مرزی ماهیرود را از فعالترین بازارچه های استان دانست و گفت: راه دسترسی این بازارچه به استان فراه 60 کیلومتر آن آسفالت شده و 65 کیلومتر باقیمانده نیازمند تامین اعتبار است تا بتوانیم برای دسترسی به بازارهای هدف و حضور فعالتر بخش خصوصی و رونق اقتصادی استان گام برد اریم.

وی با بیان اینکه راه‌های استان وضعیت نامناسبی دارند، گفت: سالانه شاهد داغدار شدن خانواده های زیادی هستیم که امیدواریم با تامین اعتبار و دستورات دولت شاهد دوبانده شدن جاده های استان باشیم  تا این مشکلات نیز برطرف شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها