کدخبر: ۳۳۲۳۸
۰٤ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲٤
چاپ

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی:

مرکز رادیوتراپی بیرجند در انتظار کمک‌های خیران است

مرکز رادیوتراپی بیرجند در انتظار کمک‌های خیران است

بیرجند رسا-مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی گفت: خیران سلامت استان تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان برای احداث مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی کمک کرده‌اند اما تکمیل این مرکز نیازمند کمک‌های بیشتری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از تسنیم، سید محمود حسینی اظهار کرد: عملیات اجرایی مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی از سال 1390 آغاز شده است.

وی افزود: این مرکز در زیر بنایی معادل 4 هزار و 800 مترمربع در بیرجند در حال احداث است و ساختمان آن 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران استان به این مرکز اهدا شده است.

حسینی با اشاره به کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی به این مرکز، افزود: در بازدیدی که اخیراً رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از این مرکز داشتند، قول مساعد نسبت به اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان به مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی دادند.

وی با اشاره به مبلغ موردنیاز برای تکمیل و اتمام هزینه‌های ساختمانی این مرکز، اظهار کرد: برای اتمام هزینه‌های ساختمانی این مرکز به 3.5 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اهداف مجمع خیران، گفت: مجمع خیران سلامت به دنبال ارتقاء شاخص‌های سلامت استان است و در این راستا نیازهای درمانی استان را شناسایی و خیران را جذب می‌کند.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیران سلامت در خراسان جنوبی، گفت: خیران سلامت در خراسان جنوبی پروژه‌های درمانی و بهداشتی زیادی را به انجام رسانده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تأسیس مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاها، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های اوژانس بین جاده‌ای، خانه پزشک و سرایداری اشاره کرد.

وی از احداث مرکز بهداشتی و درمانی در مهر شهر بیرجند یاد کرد و افزود: ایجاد مرکز بهداشتی و درمانی مهر شهر بیرجند با زیر بنای 500 متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 430 میلیون ریال از مراکز بهداشتی احداث شده توسط خیران استان است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی گفت: احداث پایگاه اورژانس بین جاده‌ای سمن‌شاهی واقع در جاده بیرجند- قاین نیز با زیربنای 100 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون ریال توسط خیران مجمع سلامت خراسان جنوبی احداث شده است.

حسینی افزود: مرکز بهداشتی و درمانی روستاهای مزار سیدعلی و چاه‌داشی نهبندان، مرکز بهداشتی و درمانی روستای گازار، شهر خوسف و محله کارگران بیرجند از جمله مراکز بهداشتی احداث شده توسط مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی است.

وی اظهار کرد: تمامی مراکز احداث شده هیچ گونه اعتبار دولتی و حمایت مادی از سوی دستگاه‌های اجرایی نداشته و احداث و ایجاد آن توسط خیران و تجهیز آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل پروژه رادیوتراپی و شیمی‌درمانی نیاز به همت مردم و خیران است که اگر خیران کمک کنند، این مرکز هر چه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.