کدخبر: ۳۳۲۱۷
۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰٦
چاپ

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور:

بودجه سال 94 با تغییرات شکلی و ماهوی تنظیم می شود

بودجه سال 94 با تغییرات شکلی و ماهوی تنظیم می شود

بیرجند رسا-معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در نشست هم اندیشی ستاد برنامه ششم توسعه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با ارایه به موقع بودجه سال 93 به دولت آبرو داد وبودجه سال 94 با تغییرات شکلی و ماهوی تنظیم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، محمدباقر نوبخت در این نشست که همزمان با روز کارمند برگزار شد با اشاره به اولین نشست خود با کارشناسان معاونت در شهریور ماه سال گذشته گفت: سال گذشته احساس من این بود که به یک نهاد کارشناسی بسیار مقتدر، عالم و فرهیخته، اما در هم ریخته پیوسته ام. این درهم ریختگی یعنی با این نهاد و کارشناسان آن به صورت شایسته و بایسته برخورد نشده بود.

وی با اشاره به روزهای سختی که بعد از انحلال سازمان بر آن گذشته بود اشاره کرد و گفت: به دلیل سال های حضور در مجلس که بیش از هر سازمان و دستگاه دیگری با کارشناسان این مجموعه در ارتباط است، ارزیابی و تلقی مثبتی از شما داشتم و بر خود فرض می دانستم که وظیفه خود را برای طرح دوباره نام این نهاد در افکار عمومی و جلب توجه به آن انجام دهم.

نوبخت به برخی پرسش ها در خصوص احیای سازمان و تأکید بر اینکه احیا به معنی تغییر نام نیست، گفت: این تشکیلات از همان لحظه ابلاغ حکم رییس جمهور برای بنده به عنوان معاون احیا شده است، اما تغییر تشکیلات معاونت ظرف همین ماه با نظر خواهی از کارشناسان معاونت انجام خواهد شد.

وی با اظهار مباهات از همکاری با معاونت از آن به عنوان نهاد قابل افتخار و قابل اتکا یاد کرد و افزود: به رغم صحبت هایی که در خصوص توان کارشناسی این مجموعه مطرح می شود، معاونت ظرف سال گذشته در سه حوزه اصلی مأموریت خود یعنی بودجه ریزی، برنامه ریزی و مدیریت تخصیص عملکرد قابل قبولی داشته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارایه لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 و کاهش سقف بودجه از 210 هزار میلیارد ریال به 150 هزار میلیارد را یکی از کارهای بزرگ معاونت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیست و هشتم اسفند، 147.5 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شد و 2.5 هزار میلیارد تومان هم در روزهای نخست فروردین ماه واریز شد.

وی تأدیه بدهی پیمانکاران طرح های عمرانی را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه معاونت در سال گذشته دانست و افزود: در پایان اسفند ماه، 4810 میلیارد تومان از بدهی 10 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران پرداخت شد.

نوبخت تأکید کرد: ارایه لایحه بودجه سال 93 در 15 آذر ماه هم نشان داد اگر چه سال ها بودجه به موقع ارایه نشده بود، اما شما توانایی تنظیم و ارایه به موقع آن در زمان قانونی را دارا هستید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به تقدیر مجلس از عملکرد معاونت و توجه به زمان بندی ارایه بودجه افزود: ارایه همزمان بودجه و 14 گزارش مختلف مربوط به عملکرد سنوات، بودجه ریزی عملیاتی و پیوست های بودجه کار ارزشمندی است که حاصل تلاش شبانه روزی همکاران معاونت بوده است.

نوبخت با تقدیر از کارشناسان معاونت به دلیل ارایه بودجه کم نقص تصریح کرد: نمایندگان مجلس در نهایت بودجه پیشنهادی معاونت را با سه درصد تغییر مصوب کردند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور همچنین به سفرهای استانی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: هیأت دولت اجرای هیچ پروژه ای خارج از برنامه ریزی های معاونت را مصوب نمی کند و وعده ما در این سفرها اتمام طرح های موجود به ویژه طرح هایی است که در سال 93 به پایان می رسد و هیچ طرح جدیدی آغاز نخواهد شد.

وی در ادامه تدوین و ابلاغ تمام آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال 93 پیش از پایان سال 92 را از دیگر کارهای برجسته معاونت دانست و افزود: به همت کارشناسان این مجموعه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه و پس از تصویب در شورای اقتصاد به مقام معظم رهبری ارایه شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری و تقدیر ایشان از عملکرد دولت تصریح کرد: به تعبیر رهبر، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با ارایه به موقع بودجه سال 93 به دولت آبرو داد.

نوبخت به آغاز تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: شاخص ها نشان می دهد که فاصله معنی داری با شاخص های مورد نظر سند چشم انداز داریم و باید در ده سال باقی مانده از این سند تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف این سند به کار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سال آینده باید بر اساس برنامه ششم توسعه تنظیم شود، تصریح کرد: با برگزاری جلسات مداوم و تلاش شبانه روزی همکاران سیاست های برنامه تهیه و برای دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است و تا اینجا بر اساس برنامه زمان بندی عمل کرده ایم.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم با برنامه های گذشته تفاوت خواهد داشت ادامه داد: امسال باید بودجه را با تغییرات ماهوی و شکلی، به وقت و به صورت عملیاتی ارایه کنیم.

وی همچنین افزود: دولت لایحه ای به مجلس ارسال کرده است که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس، تبصره هایی که هر سال به صورت تکراری و مفصل همراه بودجه ارسال می شد از لایحه حذف شده و تفصیل ارقام و مبانی محاسباتی به صورت جداگانه و برای اطلاع نمایندگان خارج از بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اهمیت طرح های عمرانی در رونق اقتصادی کشور و فعال شدن تولید اضافه کرد: خوشبختانه 9500 میلیارد تومان از تخصیص های عمرانی انجام شده است که این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 2.5 برابر شده است و برخی از دستگاه ها آن را باور نمی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع، طرح هایی که درسال 93 به اتمام می رسد و نیز طرح های مناطق سردسیر به صورت 100 درصد تخصیص داده شده است. میزان پرداخت اعتبارت طرح های استانی هم 13 برابر شده است.

در ادامه این نشست، حمید پورمحمدی معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی گزارشی از عملکرد ستاد برنامه ششم توسعه ارایه کرد.

همچنین در پایان نشست امروز، چند تن از کارشناسان معاونت دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص مسایل معاونت ارایه کردند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.