کدخبر: ۳۳۱۹۸
۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱٦:۵۹
چاپ

مدیرکل صنعت و معدن خراسان جنوبی:

معوقات 110میلیارد تومانی استان در حوزه صنایع

معوقات 110میلیارد تومانی استان در حوزه صنایع

بیرجند رسا-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۳ تا سال گذشته ۴۶۶ کارت بازرگانی و حدود ۲۷ هزار کارت مبادلات مرزی برای سرپرست خانوارهای مرزنشین استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  ،علیرضا جمیع ظهر امروز در جمع خبرنگاران، در مورد وضعیت موجود صنعت، معدن و تجارت در استان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی 466 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 750 میلیون تومان وجود دارد که اشتغال 10 هزار و 650 نفر را به همراه داشته است.

وی افزود: در استان حدود 500 جواز پروانه تأسیس با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 750 میلیارد تومان تاکنون صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای 20 شهرک صنعتی با مساحت 986 هکتار است.

جمیع در مورد تولیدات استان، بیان کرد: تولیدات عمده خراسان جنوبی شامل تولید لاستیک، سیمان، کاشی، قطعات بتنی، خوراک دام و طیور است.

وی با اشاره به بخش معدن در خراسان جنوبی، افزود: در حال حاضر 352 فقره پروانه بهره‌برداری از معدن با ذخیره 903 میلیون تن و استخراج سالیانه 7.8 میلیون تن صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بخش معدن 117 فقره گواهینامه کشف و تعداد 414 فقره پروانه اکتشاف مواد معدنی شامل آهن، کورمیت، منیزیت، گچ، گل سفید، مس و سنگ‌های گرانیت صادر شده است.

جمیع بیان کرد: مجموع گواهینامه‌های اکتشاف در خراسان جنوبی 1.5 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی است.

وی با اشاره به بخش بازرگانی در استان، افزود: در حوزه بازرگانی و صدور کارت بازرگانی از سال 83 تا سال گذشته 466 کارت بازرگانی و حدود 27 هزار کارت مبادله مرزی برای سرپرست خانوارها صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: مجموع صادرات خراسان جنوبی در سال گذشته 700 میلیون دلار بوده که عمده کالا صادراتی شامل سیمان، کاشی، موکت، زعفران، خوراک دام، و طیور و فرش دستباف بوده است.

جمیع بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 23 هزار واحد صنفی در 122 اتحادیه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان، افزود: تاکنون 33 هزار بازرسی انجام شده که حاصل آن ایجاد 716 پرونده تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و 175 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های این سازمان در هفته دولت، تصریح کرد: دو پروژه در هفته دولت امسال با اعتبار 14 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

جمیع گفت: طرح سنگ‌بری پاسارگاد در بیرجند با 41 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 25 هزار تن در سال و اشتغال شش نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طرح مس کاتولی با 96 میلیارد ریال و 2 هزار 500 تن برداشت در سال در فاز نخست و اشتغال 36 نفر از دیگر طرح‌های صنعت، معدن و تجارت در استان خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در مورد فعالیت سازمان صنعت و معدن استان از گذشت یک سال از دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: در این مدت 119 فقره جواز تأسیس صنعتی با سرمایه هزار و 15 میلیارد تومان صادر شده که اشتغال 2 هزار و 828 نفر را به همراه داشته است.

جمیع بیان کرد: در این مدت 35 پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 110 میلیون تومان و 948 محدوده معدنی در استان ثبت شده که خراسان جنوبی توانسته رتبه نخست کشور در ثبت محدوده‌های معدنی را در کشور کسب کند.

وی افزود: در این مدت 138 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که خراسان جنوبی رتبه شش کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: معوقات استان در حوزه صنایع 110میلیارد تومان است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.