کدخبر: ۳۳۱۸۹
۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱٤
چاپ

حسینی:

363 پرونده دریافت تسهیلات برای سیل زدگان خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند رسا-معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل پرونده دریافت تسهیلات ساخت مسکن برای 363 سیل زده استان تاکنون خبر داد.

363 پرونده دریافت تسهیلات برای سیل زدگان خراسان جنوبی تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل  از مهر،سیدحسن حسینی صبح دوشنبه با اشاره به سیل اسفندماه سال گذشته در شهرستان نهبندان، اظهارداشت: طی این مدت 363 پرونده دریافت تسهیلات برای سیل زدگان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 104 نفر معرفی به بانک شده است، بیان داشت: از این تعداد 63 نفر موفق به عقد قرارداد با بانک شدند.

حسینی به روند بازسازی مناطق سیل زده استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 86 واحد در مرحله پی کنی، 45 واحد فنداسیون و 40 واحد در مرحله نصب اسکلت است.

وی عنوان کرد: همچنین از این تعداد تاکنون دو واحد به مرحله آجرچینی رسیده است.

حسینی با بیان اینکه برای بازسازی و احداث هر واحد مسکونی 12 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: همچنین برای بازسازی و احداث هر واحد سه میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تعمیرات هر واحد مسکونی نیز 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود، یادآور شد: در این مدت 47 واحد در قالب تسهیلات تعمیر مسکن به بانک معرفی شدند.

ساخت و تحویل 727 واحد مسکونی روستایی

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه از ساخت و تحویل 727 واحد مسکونی روستایی به متقاضیان خبر داد و گفت: این واحدها در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در مدت پنج ماه ساخته و در دو هفته گذشته به متقاضیان تحویل داده شد.

حسینی تسهیلات پرداختی به متقاضیان این واحدها را ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و بیان داشت: تسهیلات ارائه شده به هر واحد ۱۲۵ میلیون ریال بوده که معادل همین مبلغ نیز به عنوان آورده متقاضی برای ساخت هر واحد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ در خراسان جنوبی آغاز شده است، تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی ساخت ۳۵ هزار و ۲۸۰ واحد روستایی است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تاکنون ۳۷ هزار و ۵۵۰ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، بیان داشت: دو هزار و ۲۷۰ نفر بیشتر از سهمیه به بانک ها معرفی شده اند.

به گفته وی از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۵۱ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک ها شدند و ۲۸ هزار و ۲۴۰ نفر آنان پایان کار دریافت کردند.

حسینی عنوان کرد: هم اکنون حدود دو هزار واحد مسکن روستایی دیگر در خراسان جنوبی در دست ساخت است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.