کدخبر: ۳۳۱۸۷
۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
چاپ

خاشی:

7000 لیتر فراورده نفتی قاچاق در گمرک ماهیرود خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند رسا-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از کشف هفت هزار و 200 لیتر فراورده نفتی قاچاق در گمرگ ماهیرود خبرداد.

7000 لیتر فراورده نفتی قاچاق در گمرک ماهیرود خراسان جنوبی کشف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل  از مهر،محمد علی خاشی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی دو روز گذشته هفت هزار و 200 لیتر فراورده نفتی قاچاق در گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه کشف شده است، افزود: در این رابطه سه نفر دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شده اند.

خاشی افزود: این محموله قاچاق در یکی از گمرکات کشور و در بار چسب چوب یکی از کامیون های تجار ایرانی جاسازی شده بود که در گمرک ماهیرود توقیف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق  214 میلیون و 224 هزار ریال است، عنوان کرد: شکستن و تعویض پلمب دولتی و جاسازی کالای قاچاق از جرایم متهم جابجا کننده سوخت قاچاق است که این پرونده در محل رسیدگی نشده و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

هفت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع 18 هکتاری گمرک خراسان جنوبی نیاز است

وی با بیان اینکه در حال حاضر سایت 18 هکتاری اداره کل گمرکات خراسان جنوبی از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است، عنوان کرد: تاکنون در زمینه اجرای این پروژه دو میلیاردو 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه شش میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای سایت 18 هکتاری گمرکات بیرجند مصوب شده که تا کنون اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه فاز اول مجتمع 18 هکتاری گمرک آماده بهره برداری است، عنوان کرد: این فاز شامل: دیوار کشی، احداث دو سوله و احدا ساختمان آتش نشانی است که هم زمان با فاز دوم این مجتمع به بهره برداری می رسد.

رشد 47 درصدی ترانزیت کامیون در گمرک ماهیرود

خاشی به ترانزیت کامیون ها سوخت از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: طی چهارماه نخست سال جاری تعداد سه هزار و 400 دستگاه کامیون به وزن 84 میلیون و 928 هزارو 50 کیلو گرم مشتقات نفتی از کشور عراق، روسیه و عمارات از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی افزود: میزان ترانزیت کامیون ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون 42 درصد و از نظر وزن 47 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: طی چهار ماه نخست سال جاری تعداد 293 فقره اظهارنامه صادراتی در سایر گمرکات کشور اظهار شده و از طریق مرزهای خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ارزش دلاری این کالا ها را 46 میلیون و 531 هزارو 185 دلار دانست و یادآورشد: وزن این اظهارنامه ها 51 هزارو 521 تن بوده است که از طریق گمرک ماهیرود خارج شده است.

وی ادامه داد: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه 17 درصد، از نظر ارزش 36 درصد و از نظر وزن دو درصد کاهش را نشان می دهد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها