کدخبر: ۳۳۱۸٤
۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
چاپ

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور:

موانع اجرای برنامه‌های فرهنگی رفع شود/ لزوم برنامه‌ریزی جامع برای اقامه نماز جماعت

بیرجند رسا-عبدالهی با اشاره به اینکه موانع اجرای برنامه‌های فرهنگی باید رفع شود، اظهار کرد: اقامه شایسته نماز جماعت احتیاج به برنامه‌ریزی خاصی دارد.

موانع اجرای برنامه‌های فرهنگی رفع شود/ لزوم برنامه‌ریزی جامع برای اقامه نماز جماعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل  از ایکنا، سیدمحمد عبدالهی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه نماز جماعت در 24 هزار مدرسه در سطح کشور اقامه می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای اقامه نماز باید از سنین پایین تبیین شود.

وی ادامه داد: در 45 هزار مدرسه، نماز جماعت توسط معلمان پرورشی، همکاران فرهنگی و مدیر مدرسه برگزار می‌شود.

اقامه نماز جماعت در 24 هزار مدرسه در سطح کشور

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور گفت: ستاد اقامه نماز کشور برای ایجاد برنامه‌های ساختاری کمیته مشترکی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تشکیل داده که نتیجه فعالیت این کمیته توافق‌نامه سل 92 در حوزه نماز بوده است، برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ نماز در سال 93 براساس این توافق‌نامه ارزیابی می‌شود.

عبدالهی در ادامه با اشاره به اینکه موانع اجرای برنامه‌های فرهنگی باید رفع شود، اظهار کرد: نماز جماعت شایسته احتیاج به برنامه‌ریزی خاصی دارد.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم فرهنگ‌سازی آموزش و پرورش در ایجاد رغبت و انگیزه بین دانش‌آموزان تأکید کرد و یادآور شد: دوره دبستان و پیش از آن زمان مناسبی برای تبیین فعالیت‌های دینی است.

عبداللهی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست‌وسومین اجلاس سراسری نماز در خوزستان گفت: این اجلاس از هفته اول دی به‌مدت 2 روز و با حضور 300 نفر از میهمانان و خادمان نماز با پیام مقام معظم رهبری در اهواز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از ورزای دولت یازدهم بر اساس روال گذشته در بیست‌وسومین اجلاس نماز کشور حضور می‌یابند که از جمله آنها می‌توان به وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

لزوم آمادگی فضای شهرها برای برگزاری اجلاس نماز

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور از همه فرمانداران برای برگزاری بیست‌ و سومین اجلاس نماز کشور درخواست همکاری کرد و گفت: از هم‌اکنون باید فضای شهرها را برای این اجلاس مهم آماده کنیم.

عبداللهی عنوان کرد: کمیته علمی اجلاس برای بررسی مقاله‌های رسیده فعالیت خود را توسط سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده و فراخوان اجلاس نماز تا 20 شهریور به اطلاع مردم می‌رسد.

استقبال ستاد اقامه نماز خوزستان از پیشنهادهای سازنده در برگزاری اجلاس سراسری نماز

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان خوزستان از همه پیشنهادهای سازنده و راهگشا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس سراسری نماز در استان استقبال می‌کند، افزود: امیدواریم برگزاری بیست‌وسومین اجلاس سراسری در استان برای عموم مردم برکات معنوی به همراه داشته باشد. 

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با محوریت رسانه ملی فعالیت دارد، بیان کرد: مسئولیت کمیته علمی به معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده که در اولین جلسه محورهای فراخوان مقالات و نحوه هدایت فعالیت‌ها و همچنین انسجام‌بخشی راهبردی جهت فراخوان مقالات و دریافت پیشنهادات صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در نشست‌های کمیته علمی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

عبداللهی یادآور شد: براساس هماهنگی با ادارات کل تبلیغات اسلامی زمینه‌های همکاری جهت اطلاع‌رسانی و دریافت مقالات از مجامع حوزوی و دانشگاهی در سطح کشور فراهم شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها