چاپ

سردار دهقان در مراسم رونمایی از دستاوردهای نظامی:

محدودیت سقف و مداومت پرواز در پهپادها نداریم/ به‌سمت سیستم‌های رانش جدید در زیر سطحی‌ها رفته‌ایم

بیرجند رسا-وزیر دفاع گفت: در حوزه دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم و به سمت سیستم‌های رانش جدید در زیر سطحی‌ها رفته‌ایم.

محدودیت سقف و مداومت پرواز در پهپادها نداریم/ به‌سمت سیستم‌های رانش جدید در زیر سطحی‌ها رفته‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا    به نقل  از فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز جهان در نظم خاصی به سر نمی‌برد و بازیگران سیاسی تلاش دارند تا بیشترین نفع را به خود اختصاص دهند و بیشترین سهم از آن کسانی است که قدرت برتر و نفوذ بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول 35 سال گذشته به جایگاه رفیعی رسیده و امروز یک قدرت تاثیر‌گذار در منطقه و جهان است به طوری که هیچ معادله قدرتی در منطقه بدون حضور ایران امکان شکل‌گیری ندارد.

وی با اشاره به بیش از 1000 محصول دفاعی صنعت دفاعی گفت: امروز 470 محصول در قالب زیرساخت‌ها و سیستم‌های کامل در نمایشگاه در معرض دید رئیس‌جمهور قرار گرفت.

دهقان به موضوع توانمندی ایران در موشک‌های زمین به زمین اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه در رنج‌های مختلف چه سوخت جامد و چه سوخت مایع توانمندی زیادی داریم به دنبال افزایش برد، قدرت تخریب و دقت و زمان نگهداری محصولات و نیز کاهش زمان پرتاب هستیم که به جز در دقت موشک‌های برد بلند، بقیه حاصل شده است.

وی نیروهای مسلح را در حوزه دریایی توانمند توصیف کرد و گفت: ما قادریم زیردریایی‌هایی با توناژ 500 تن را از مبنا طراحی کنیم به سمت سیستم های رانش جدید می‌رویم تا نویزها کمتر شود و ماندگاری بیشتری در آب داشته باشیم.

وزیر دفاع با اشاره به تمرکز صنعت دفاعی بر روی سیستم‌های سونار گفت: امروز موشک‌های کروز ما نیز به برد 300 کیلومتر دست یافته‌اند تا بتوانیم در تمامی حوزه‌ها در صحنه دریایی توانمند باشیم.

وی در خصوص صنعت هوایی نیز با اشاره به اینکه ما به دنبال عمر‌دهی ناوگان عظیم هوایی خود هستیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه با نیروهای مسلح همکاری نزدیک داریم و به طور مثال در هواپیماهای f4 سیستم دفاع، عمر‌دهی و سیستم‌های اویونیک را توانسته‌ایم با طراحی مفهومی گرفته شده از سامانه‌های مشابه طراحی و اجرا کنیم.

حوزه پهپاد موضوع دیگری بود که وزیر دفاع به آن اشاره کرد و افزود: در این حوزه 3 مبحث سقف پرواز، مداومت پرواز و مقابله با جنگ الکترونیک تعریف شده است که ما در دو مورد اول مشکلی نداریم و ان‌شاء الله به دنبال برطرف کردن موضوعات برطرف کردن مقابله با جنگ الکترونیک هستیم.

وی با اشاره به اقدامات وزارت دفاع در حوزه های دیگر مثل نفت و گاز و پتروشیمی و ارتباطات گفت: ما در حوزه زیرساخت‌ها کارهای خوبی کردیم و آماده همکاری بیشتری هستیم.

دهقان به موضوع دیپلماسی فعال دفاعی اشاره کرد و افزود: امروز تعداد کشورهایی که به ایران می‌آیند و یا ما به آنجا می‌رویم افزایش یافته تا بتوانیم هم در مناسبات و هم در تبادلات دفاعی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.