نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس خواستار شد؛

نظارت بهداشت بر صنایع غذایی افزایش یابد/ تاکنون گزارشی در رابطه با استفاده از روغن پالم در کارخانجات لبنی استان ارائه نشده است

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون گزارشی با مضمون استفاده از روغن پالم در کارخانجات لبنی استان ارائه نشده است.

نظارت بهداشت بر صنایع غذایی افزایش یابد/ تاکنون گزارشی در رابطه با استفاده از روغن پالم در کارخانجات لبنی استان ارائه نشده است

حجت الاسلام محمدباقر عبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا ضمن اشاره به تاثیر سوء استفاده از روغن پالم در لبنیات بر سلامتی مردم اظهار داشت: باید نظارت وزارت بهداشت بر صنایع غذایی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تنها بحث روغن پالم مطرح نیست؛ بلکه در همه‌ی زمینه های تولید مواد غذایی باید نظارت بسیار دقیقی از سوی مسئولین اعمال شود، زیرا این موضوع با سلامت آحاد جامعه در ارتباط است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید از اجزای تشکیل دهنده مواد غذایی که استفاده می‌کنند آگاه باشند. باید بدانند که آیا در محصولاتی که استفاده می‌کنند احیانا مواد نگه دانده بکار رفته یا خیر؟! و یا چه میزان مواد استفاده شده طبیعی و چه مقدار آن غیر طبیعی است.

وی با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: به طور مثال انواع آبمیوه‌هایی در بازار موجود است که روی آن‌ها نوشته شده است ۱۰۰ درصد طبیعی؛ اما طعم‌ها و قیمت‌هایی را دارا می‌باشند که کاملا روشن می‌کند این مواد اصلا طبیعی نبوده و تنها یک مقدار آب، شکر و اسانس است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: این مثال به خوبی نشان می‌دهد که باید نظارت وزارت بهداشت بر موادغذایی مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا برخی از کارخانه‌ها به خود اجازه ندهند با تبلیغ‌هایی که واقعیت ندارد و یا نام بردن یا نام نبردن از مواد اولیه‌ای که در محصولاتشان استفاده کرده‌اند؛ مردم را فریب داده و یا با جانشان بازی کنند.

عبادی همچنین وضعیت میوه‌های عرضه شده در بازار را نیز چندان رضایت بخش توصیف نکرد و افزود: باید مشخص شود که آیا میوه هایی که به فروش می رسد به صورت طبیعی رشد کرده یا از هورمون در آن استفاده شده است؟!

وی افزود: میوه‌هایی در بازار موجود است که زیبا و درشت بوده و از نظر ظاهری سالم به نظر می‌رسند، اما زمانی که بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که از یکسری مواد غیر طبیعی در آن استفاده شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با مقایسه بازار میوه داخل و خارج کشور تصریح کرد: در بسیاری از کشورها اعلام می‌شود که در میوه‌های عرضه شده به بازار از مواد غیر طبیعی استفاده شده است یا خیر. حتی نوع کودی که برای رشد میوه‌ها استفاده شده را نیز به مردم اعلام کرده و بر اساس آن میوه‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند.

عبادی تصریح کرد: اگر در داخل کشور نیز به این گونه برخورد شود مردم راضی تر بوده و از سلامت موادی که استفاده می‌کنند اطمینان خواهند یافت.

وی در پایان احتمال استفاده شدن از روغن پالم در کارخانه های لبنی استان را رد کرد و افزود: تا کنون گزارشی به این مضمون ارائه نشده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.