کدخبر: ۳۲۹۱۵
۱٦ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:۰۱
چاپ

رئیس جمهور در نشست خبری ‌در فرودگاه شهرکرد:‌

ایران از رکود اقتصادی خارج شد/ رقم جدید تورم را سه‌شنبه ‌اعلام می‌کنم

بیرجند رسا-رئیس ‌جمهور کشورمان با تشریح اقدامات دولت در بخش اقتصادی گفت: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه کشور از رکود خارج شد و هفته آینده بسته خروج از رکود اقتصادی رونمایی می‌شود.

ایران از رکود اقتصادی خارج شد/ رقم جدید تورم را سه‌شنبه ‌اعلام می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا  به نقل ازفارس،رئیس‌جمهور پیش ازظهر امروز با حضور در جمع رسانه‌های داخلی استان در فرودگاه شهرکرد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در این دو روز جلسات متعددی در استان برگزار شد که می‌تواند برای توسعه استان مفید باشد، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: پروژه فولاد استان پیشرفت نسبتا خوبی داشته که امیدواریم در سال 95 اجرایی و عملیاتی و افتتاح شود، در مورد پروژه خط راه‌آهن، دولت تسهیلات لازم را می‌تواند از طریق صندوق ارائه کند چراکه این پروژه تحول بزرگی در زمینه صرفه جویی از سوخت خواهد داشت.

دکتر روحانی ادامه داد: در کل استان 79 پروژه در حال اجرا داریم که این مجموعه 206 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که همه اعتبارها تخصیص داده شده است تا ان‌شاءالله اجرایی و عملیاتی شوند.

رئیس جمهور در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه چه برنامه‌هایی برای توسعه کشاورزی استان با توجه به پتانسیل‌های موجود در آن دارید، گفت: کشاورزی مسئله بسیار مهمی است و این استان نیز استعداد خوبی در باغداری، دامپروری و کشت و کار دارد.

وی افزود: چندین طرح در زمینه دامپروری و آبزیان در این حوزه وجود دارد که بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی به عهده گرفته‌اند که تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی و عمومی غیردولتی قرار خواهیم داد که طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.

ایران از رکود اقتصادی خارج شد

روحانی تصریح کرد: یکی از کارهایی که دولت در یک ماه اخیر مسئله خروج از رکود بوده است که خوشبختانه قدم‌های خوبی برای مهار تورم برداشتیم که نیاز به مداومت دارد

رئیس جمهور ادامه داد: در این مدت تلاش دولت برای طراحی خروج از رکود بوده است،  که جلسات فوق‌العاده دولت در این هفته برای این بسته بود، بخشی از این بسته نیاز به قانون دارد لذا تبدیل به یک لایحه می‌شود و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و به محض شروع به کار مجلس این لایحه با قید فوریت تقدیم می‌شود که هرچه سریع‌تر مجلس آن را بررسی و مورد تصویب قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این بسته را در جلسه سمینار روزسه شنبه هفته آینده رونمایی می‎شود و مردم و کارآفرینان از مزایای بسته بهره مند می‌شوند.

‌روحانی مهمترین کار دولت را خروج از رکود برشمرد و گفت: امسال رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود، امیدواریم رقم رشد ما از چیزی که در ذهنمان است بیشتر شود و به نقطه‌ای برسیم که برای مردم امیدآفرین باشد.

مدیریت منابع آبی منوط به صرفه جویی است

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر تخصیص منابع به منابع آبی استان، گفت: آبی که از استان چهارمحال و بختیاری صادر می‎شود، اینکه خود استان چه بهره‌ای از این آب می‎برد موضوعی است که نیازمند توجه است.

وی افزود: دولت در روزهای اول کار شورای عالی آب را تشکیل داد این شورا باز هم تشکیل خواهد شد و تصمیماتی را که در این شورا گرفته شد مجدد ادامه می‎دهیم.

‌روحانی ادامه داد: به نظر می‎رسید چهارمحال و بختیاری بزرگ‌ترین صادراتش می‌تواند صادرات آب باشد که وجود خشکسالی نشان داد که البته زیاد هم دست این استان برای صادرات آب باز نیست.

رئیس جمهور ‌اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان از جمله استا‌ن‌هایی است که دیگر استان‌ها نیز از منابع آن استفاده می‌کنند و این می‌طلبد تا از محل این منابع، برای استان درصدی تخصیص داده شود، چیزی است که می‌توان روی آن فکر و آن را دنبال کرد.

وی همچنین در پاسخ خبرنگاری مبنی بر واگذاری مدیریت سد کارون چهار به استان چهارمحال و بختیاری به عنوان راهکاری برای رفع محرومیت از چهره استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان‎هایی است که منابعی دارد که کشور از این منابع استفاده می‌کند.

‌روحانی افزود: به جزء آب آشامیدنی هر مقدار آبی که از هر سر شاخه‌ای به هرکجا تخصیص داده شده در چارچوب مقررات، حق و عدل و مطالعات علمی خواهد بود.

‌‌وی تاکید کرد: باید در زمینه آب کارهای زیادی انجام دهیم که مهم‌ترین آن صرفه جویی و بهره‌وری درست از منابع آبی است.

چهارمحال و بختیاری دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه می‏‌شود

رئیس جمهور گفت: استان چهارمال و بختیاری با وجود طبیعت بسیار زیبایش، در صورت احداث پیست‌های اسکی مدرن با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه شود.

وی ادامه داد: این استان با وجود طبیعت بسیار زیبایش و امکانات مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند مرکزی برای توسعه ورزش‌های زمستانه در کشور باشد.

‌روحانی افزود: احداث پیست‌های اسکی مدرن با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند زمینه ایجاد دهکده المپیک ورزش‌های زمستانه در استان باشد.

‌به زودی شاهد تحول بزرگی در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود

در ادامه نشست رئیس جمهور با خبرنگاران، ‌روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه شاخصه‌های برای ایجاد توازن بین استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کم برخوردار که ما بین دو استان برخوردار قرار گرفته است، وجود دارد، گفت: یکی از تلاش‎های دولت ایجاد توازن و تعادل در کشور است.

وی افزود: در کشور استان‌های وجود دارد، که سطح برخورداری بالایی دارند، همچنین استان‌هایی وجود دارد که سطح برخورداری کمتری دارند، البته استان‌هایی که محروم هستند استعدادهای فراوانی دارند که از این محرومیت خارج شوند.

‌روحانی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن چهار پروژه بزرگ در استان و عملیاتی شدن 79 طرح نیمه تمام در استان شاهد تحول بزرگی در استان برای خروج از محرومیت خواهیم بود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.