کدخبر: ۳۰۸٤
۰۲ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
چاپ

با تصویب لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی؛

واگذاری سرپرستی کودکان بی سرپرست تسهیل شد

واگذاری سرپرستی کودکان بی سرپرست تسهیل شد

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این قانون واگذاری سرپرستی کودکان بی سرپرست به خانواده‌های منقاضی تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجت السلام و المسلمین محمدبافر عبادی در حاشیه بازدید از مجتمع الزهرا(س) بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اظهار داشت: این قانون واگذاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌های متقاضی را تسهیل می‌کند.

.

عبادی

بازدید نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی از مجتمع کودکان بی سرپرست
 

وی با اشاره به بخش‌هایی از این لایحه افزود: در بخشی از این قانون امکان واگذاری سرپرستی کودکان بی‌سرپرست به ایرانیان متقاضی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز میسر شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر مهم رشد در دامان خانواده بر روحیات افراد ادامه داد: اگرچه فضای مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست نیز فضای مناسبی است، اما زندگی در آغوش خانواده ولو اگر به صورت پدرخواندگی و یا مادرخواندگی باشد؛ یک نیاز روحی و عاطفی مهم تلقی می‌شود که این طرح برآورده شدن این نیاز برای کودکان موجود در مراکز نکهداری بهزیستی را تسهیل می‌بخشد.

خاطرنشان می‌شود در جریان این بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به بیان برنامه عملکرد مراکز وابسته به اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی پرداخت.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.