کدخبر: ۲۹۸٦۸
۲٤ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
چاپ

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

برنامه های ماهواره ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است

بیرجند رسا-فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: طبق بررسی های انجام شده، برنامه های ماهواره ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و بزهکاری است.

برنامه های ماهواره ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی بیرجند رسا به نقل ازایرنا، سردارˈ یعقوبعلی نظری ˈ دوشنبه شب در همایش بزرگ بسیج مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه های ماهواره ماهیت تخریبی دارد افزود: طبق آمارهای موجود، 95درصد افرادی که برنامه های ماهواره را می بینند از برنامه های نامناسب آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از ماهواره به عنوان گنداب فساد نام برده اند بر مقابله با این ابزار دشمن تاکید کرد و گفت: طبق روایات، ابزاری که برای اشاعه فحشا بکار برده می شود باید با آن مقابله کرد لذا یکی از دلائل مقابله با ماهواره مبنای اعتقادی دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بر اساس قانونی که در سال 73 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، مقابله با ماهواره به عنوان ابزار دشمن مورد تاکید قرار گرفته است.

سردار نظری یادآور شد: آگاهی بخشی و روشنگری افراد جامعه در راستای آسیب های اجتماعی استفاده از برنامه های ماهواره ای یکی از راهکارهای مقابله با این ابزار است که در این راستا مداحان می توانند موثر واقع شوند.

وی افزود: اگر مردم جامعه نسبت به آسیب هایی که ماهواره ها دارد آگاهی پیدا کنند قطعا از نگاه کردن به این برنامه ها صرف نظر می کنند.

سردار نظری گفت: عملیات نخست مقابله با ماهواره تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بعد از این ماه اقدامات انجام شده در این راستا مورد ارزیابی قرار می گیرد و مرحله دوم آن در ماههای محرم و صفر آغاز می شود.

وی از شناسایی 80 درصد از نصب کنندگان ماهواره در استان خبر داد و افزود: برخی از این افراد تعهد کرده اند که به فعالیت در این کار ادامه ندهند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام فرهنگی است لذا موضوعات فرهنگی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب، دغدغه فرهنگی است به طوری که ایشان ریشه مشکلات اقتصادی را ناشی از مشکلات فرهنگی می دانند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.