کدخبر: ۲۷۵۹۱
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰٦
چاپ

رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی در گفتگو با بیرجندرسا:

ماهواره امید به آینده و خود باوری از نسل جوان را می گیرد/ماهواره مداخله در حاکمیت کشورهاست/ماهواره دجالواره است

ماهواره امید به آینده و خود باوری از نسل جوان را می گیرد/ماهواره مداخله در حاکمیت کشورهاست/ماهواره دجالواره است

بیرجندرسا- نوفرستی گفت: اگر مردم را با رسانه های گروهی از روزنه و منظره دلالی اداره کنیم نه دلالت؛ این کار را از بیگانه گان بر می داریم

  ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا اذعان داشت: ماهوراه فرهنگ ملت ها را از بین می برد، بدبینی و تردید به وجود می آورد، آزاد اندیشی را از بین می برد، اعتقادات مذهبی و ارزش های اخلاقی را ازبین می برد و بنیان مستحکم خانواده را متزلزل می کند.

رئیس خانه مطبوعات استان ادامه داد: به صورت کلی ماهواره آسیب های اقتصادی مثل تجمل گرایی و مصرف گرایی را تبلیغ می کند.آسیب های اجتماعی فراوانی به وجود می آورد. همچنین ماهواره مداخله در حاکمیت کشورها می کندو باعث تخریب و براندازی دولت ها می گردد. وی افزود: ترویج خشونت، سکس، آرایش و خوراک نامناسب از مهمترین تبلیغات ماهواره در سریال هایش است.

ماهواره دجالواره است

نوفرستی ماهواره را دجالواره دانست و خاطر نشان کرد: ماهوراه نیز مانند دجال مردم را گمراه می کند و با سیمایی نیک شروع به تخریب خانواده ها از درون می کند. وی با اشاره به سخن آیت الله آملی که می فرمایند"اگر ما مردم را با تحقیق بالانیاوریم دیگران قادرتر از ما هستند که مردم را باتقلید پایین تر ببرند” اظهار داشت: اگر مردم را با رسانه های گروهی از روزنه و منظره دلالی اداره کنیم نه دلالت؛ این کار را از بیگانه گان بر می داریم.

ابوالفضل نوفرستی بیان کرد: برای اینکه استفاده از ماهواره کمتر شود باید شبکه های تلوزیونی سریال و سرگرمی های مختلف و متنوعی را راه اندازی کنند تا مجال خودنمایی از شبکه های بیگانه گرفته شود. همچنین فرهنگ خودی و ارزش های والای اسلامی تقویت شود. باید برای اوقات فراغت افراد خانواده برنامه ریزی مناسبی شود. زندگی معنوی و تقوا مردم توسعه یابد وی گفت: باید خانواده ها پشت پرده های مخرب برنامه های ماهوراه راببینند تا تربیت دینی جای آموزش دینی را بگیرد.

نقش رسانه ها و مطبوعات در این مقوله نقش بی بدیلی است

رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی نقش رسانه ها را اینگونه بیان کرد: رسانه ها باید اهداف ماهوراه رابرای مردم تبین کنند. آسیب های آن را بیان کنند و راهکار های مهم مبارزه با مفاسد را آشکارسازند. رسانه ها باید از تمام ظرفیت خود در جهت حفظ دین و اعتقادات جامعه بکوشند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.