کدخبر: ۱۲٦۵۳
۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۳۸
چاپ

اختصاصی//جمله عالی از آدم های عادی:

ما که نمی توانیم سکه و دلار بخوریم/ مسکن مهر منفعتی بود برای قشر کارگر

ما که نمی توانیم سکه و دلار بخوریم/ مسکن مهر منفعتی بود برای قشر کارگر

بیرجند رسا - نانوای 32 ساله بیرجندی مشکل خود را گرانی روز افزون مواد غذایی و مایحتاج جامعه دانست و پایین آمدن سکه و دلار را بی تاثیر خواند.

محمد رضایی بهلولی حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا گفت: 18 سال در حرفه نانوایی مشغول به کار هستم یعنی؛ در سن 14 سالگی وارد حرفه ای نانوایی شدم و بعد از شاگردی و کارگری خود توانستم بعد از 15 سال صاحب نانوایی شوم و برای 2 نفر غیر از خودم کارآفرینی کنم.

نانوایی17[gallery link="file" ids="12654,12655,12659"]

وی مشکل خود در زمینه کارگری را فقط اجاره مغازه و زیاد شدن حق بیمه ها دانست و گفت: ما برای کیفیت نان خود سعی می کنیم، خمیرمایه درجه یک استفاده کرده و در نان سبوس بریزیم تا ماندگاری بیشتر داشته باشد،البته نان های ما شبیه نان خانگی و سنتی  ماندگاری بالایی دارد.

وی دلیل ماندگاری نان را استفاده از خمیر ترش درجه یک و به موقعه زدن خمیر برای ورز آمدن دانست افزود : ما به دلیل کیفیت نان خوب خود از شهرستان های زاهدان و کرمان نیز مشتری داریم و دلیل کیفیت پایین نان بعضی از نانوایی ها اضافه کردن افزودنی های اضافی به نان ، استفاده از خمیر مایه بی کیفیت و به موقع نزدن آن در خمیر است.

وی دلیل ازدواج دیر جوانان را گرانی دانست و گفت: من خودم در سن 26 سالگی ازدواج کردم و دلیل دیر ازداوج کردن خودم ، بخصوص جوانان حالا بیکاری و گرانی اجناس و اجارهای خانه هاست و حالا که اجناس گرانتر شده به خصوص مواد غذایی و مصرفی سن ازواج بالاتر خواهد رفت،مثلا الان یک قالب پنیر که 1300 تومان بود، در این چند ماه 3200 تومان شده است حتی وزنش نیز کاهش پیدا کرده.

وی پایین آمدن سکه و دلار در این چند ماه را بی تاثیر دانست و گفت : یک کارگر ساده روزی 10، 15 هزار تومان درآمد داد و نمی تواند خرید و فروش سکه انجام دهد که پایین آمدن سکه و دلار برایش منفعت داشته باشد، مسئولین سعی کنند اول مواد غذایی و مصرفی را پایین بیاورند نه اینکه آنرا افزایش دهند تا مشکلات کارگران کمتر شود، ما که نمی توانیم سکه بخوریم ، مواد غذایی را کم بکنند.

نانوایی3[gallery link="file" ids="12657,12661,12672"]

مهدی نوفرستی کارگر این نانوایی نیز مشکل گرانی های جامعه را غیر قابل تحمل دانست و گفت: مشکل من کارگر، گرانی مواد لازم جامعه است ، الان همه چیز گرانتر از قبل شده است و فقط طلا و سکه پایین آمده و ثابت مانده این فقط به درد تاجر و ثروتمند می خورد نه من کارگر که به نان شب خود محتاج هستم.

وی  علاوه بر مشکل ارزان شدن مواد غذایی و مواد مصرفی گفت: توقف ساخت و واگذاری مسکن مهر، امید جوانان و کسانی که مسکن ندارند و مستجر هستند را نا امید کرد، مسکن مهر منفعتی بود برای قشر کارگر که صاحب خانه شوند، متاسفانه جلوی آن هم گرفته شد.

[gallery columns="5" link="file" ids="12658,12660,12662,12664,12665,12666,12667,12670,12671,12673"]

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.